tirsdag den 29. juli 2014

DET BLIVER UNDERLIGT, NÅR FERIEN ER SLUT


Det kommer vel ikke som en overraskelse for nogen, men jeg har brugt størstedelen af sommerferien sammen med min elskede kæreste. Selvfølgelig har jeg også været sammen med veninder, holdt fødselsdag et par gange og hængt ud med familien - men det meste af tiden har jeg nu brugt på Alexander.

Vi er blevet vant til at se hinanden stort set hver eneste dag, så det bliver virkelig underligt, når vi begge starter i skole igen. For mig står den jo på en god omgang 3.G igen, som i nok ved, hvis i har fulgt med her på bloggen et stykke tid. Samtidigt skal Alexander op i 2.G, så ingen af os vil have vildt meget tid.

Det er altså noget af en omvæltning nu, hvor jeg ikke har været i skole siden februar, og Alexander har haft sommerferie siden starten af juni. Uha. Heldigvis vil vi stadig have weekenderne, og det vil stadig være muligt for Alexander at komme hen til mig efter skole. Desværre kan jeg ikke tage hen til ham, da jeg er kommet ind på et gymnasium, der ligger yderligere 40 minutter væk fra ham (oven i de 50 minutter, der allerede var.. og så lige 30 oveni, hvis vi skal helt hjem til ham og ikke kun til hans skole).

Så det bliver et år fyldt med savn. Heldigvis vil vi have travlt med lektier, afleveringer og andre skoleting i hverdage, så vi vil vel lære at holde det ud. Jeg tror bestemt ikke, at nogen af os kommer til at kede os. Jeg har hvert fald tænkt mig at tage det her år meget seriøst - jeg ved jo, at jeg kan, så hvorfor ikke gøre det ordenligt?

Hvad skal i efter sommerferien?
Image and video hosting by TinyPic

4 kommentarer :

  1. Jeg skal selv starte i 2.G, hvilket jeg har hørt, skulle være det sværeste år, uff. Jeg er forresten helt vild med dit layout!

    industrialbarbie.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. 2.G er overhovedet ikke så slemt, som alle siger :) Dagene er længere, og du har lidt flere fag, men niveauet er jo det samme. 3.G er klart der, hvor presset er størst - alligevel er det også der, at man har mest "fritid".. Det lyder dumt, men det er sandt :)

      Og så tusind tak for rosen! Det er fedt, at det falder i mine læseres smag! :D

      Slet
  2. Efter sommerferien står den igen på arbejde som nu. Da jeg tog en gymnasial uddannelse (HTX) var 2. G. klart det år med mest arbejde, men der var også gået noget galt i planlægningen, så næsten alle afleveringer blev skåret væk fra 3. G. Den store danskopgave (kan ikke huske hvad den hedder) blev skåret væk, fordi vi med i løbet af de første 2 år havde lavet for mange afleveringer. Derudover havde jeg gemt valgfag uden lektier til 3.G som idræt, så det blev et rimeligt nemt år for mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er klart mest arbejde i 2.G, ja.. men synes stadigvæk, at 3.G er det hårdeste år psykisk :) Og hvor er det dog for dårligt, at de kan lave kludder i den på den måde! Men jeg må indrømme, at det er mega smart, at have valgt et valgfag uden lektier! Jeg har endnu engang valgt erhvervsøkonomi, der er lidt lektier, men ingen afleveringer - jubii! :D

      Slet

TUSIND TAK FOR DIN KOMMENTAR!