tirsdag den 31. januar 2012

Dead to the World


Titel: Dead to the World
Forfatter: Charlaine Harris
Sprog: Engelsk
Original sprog: Engelsk
Sidetal: 321
Indbinding: Paperback
Forlag: Orion Publishing Co.

Eric, sex, blod, magi, vampyrer, varulve, overnaturligt, fantastisk!

Dead to the World er fjerde bog i serien om Sookie Stackhouse.

Area 5's overhovede vampyr, Eric, er blevet angrebet af en flok onde hekse og har nu glemt, hvem han er. Sookie samler ham op, da hun en vinter aften ser han løbe halv nøgen og forvirret rundt. Alt imens krigen imellem vampyrene og heksene finder sted kommer Sookie og den "nye Eric" tættere på hinanden.
Men da det endelige opgør imellem vempyrene og Sookie må hun indse, at hun ikke kan lade Eric forblive uden sin hukommelse og rigtige identitet.

Den her er uden tvivl den bedste i serien! Der er så mange følelser imellem Sookie og Eric, at du ikke kan undgå at tænke: De må bare have hinanden! Men det går bare ikke altid, som man vil have.
Når man skal pensle ud, hvad bogen handle om, så lyder den utroligt plat. En bunke onde hekse efter vampyrene? Men tag det roligt, den her bog er så fantastisk!
Som altid er der gang i den hele tiden og vi bliver hevet dybere og dybere ind i den hemmelige, magiske verden, som eksisterer midt i vores egen.

Jeg anbefaler den her bog til alt og alle! Jeg er dybt imponeret, for de andre bøger i serien er utroligt gode, men så kom den her, og jeg blev blæst væk. Wow!
Endnu engang må jeg sige, at den nok skal læses på engelsk. Jeg har kigget i den danske version, og det er overhovedet ikke det samme.

Forsiden med et billede fra TV serien.
Den originale forside.

Jeg ville ønske, at jeg kunne give bogen 6 ud af 5 stjerner!

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

TUSIND TAK FOR DIN KOMMENTAR!