tirsdag den 28. februar 2012

En charmerende mand ;)


Titel: En charmerende mand
Forfatter: Marian Keyes
Sprog: Dansk
Original sprog: Engelsk
Sidetal: 719
Indbinding: Hardback
Forlag: Cicero

4 kvinder - 4 hemmeligheder - 1 mand - 1 ægteskab.

Vi følger fire kvinders liv og jo længere vi kommer ind i bogen lærer vi alle deres forskellige forhold til manden Paddy de Courcy at kende. Bogen starter med at vi hører, at Paddy de Courcy, som er en af Irlands største politikere, skal giftes. De første par kapitler viser de fire kvinders reaktion på denne nyhed. Vi læser vores vej igennem en hjerteskærende, men let og humoristisk historie om, hvordan disse kvinders liv på den ene eller anden måde er blevet terroriseret af den samme mand.

En charmerende mand er simpelthen så skide godt skrevet! Hver kvinde har hendes egen personlighed, og det kommer tydeligt frem i kapitlerne, da hvert kapitel skifter hovedperson. Du bliver hevet igennem et væld af frygtelige oplevelser og dybt forskellige liv. Det er fantastisk. Du kan side med hovedet begravet i bogen og opleve, at du ikke ved, om du skal grine eller græde.
Der bliver berørt tabuer og private emner, som egentlig ikke burde tages på en så let og humoristisk måde, men det virker utroligt godt for Marian Keyes!
Hun ligger klart på ranglisten over mine yndlingsforfattere.

Hvis du er ude efter fornøjelses læsning af genren chick-lit, så synes jeg, at du skulle skaffe dig et eksemplar af Den charmerende mand. Du vil ikke blive skuffet, for jeg kan ikke rose bogen nok! De fire kvinder er i 30'erne, så tænk lige over om du overhovedet kunne tænke dig at læse om typiske kvinders liv i den alder. Jeg er 16, og jeg synes det var en oplevelse, og en bog jeg nok ikke vil glemme.
Endnu en ting du nok skal bide mærke i er, at bogen er på den lange side med sine 719 sider, men personligt synes jeg hverken den er langtrukken eller hård at komme igennem.

5 ud af 5 stjerner til den her vidunderlige, hjertevarme bog!

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

TUSIND TAK FOR DIN KOMMENTAR!