mandag den 5. november 2012

DIY negledesign: Lilla gradient med køer!

Først vil jeg lige undskylde for det dårlige lys på billederne, men nu er det jo efterår, og jeg går i 2.g.. så det er mørkt, når jeg er hjemme!

Lad os så komme igang med at lave en skøn lilla gradient på neglene og et par kohoveder, bare for lidt ekstra "cute-factor".


Venstre til højre: Essie Pure Pearlfection, Essie To Buy Or Not To Buy, Essie Play Date og O.P.I Funky Donkey
Først skal du vælge 2 eller 3 farver til din gradient. Jeg har selvfølgelig valgt lilla, det er min yndlingsfarve. Du skal også bruge en hvid, sort og lyserød til koen mule og inderste del af ørene.


Find en ny opvaske svamp. Jeg har prøvet mig frem og de virker altså bedre for mig en en dyr makeup svamp, som de fleste bruger.
Klip den til, så den er ca. 1 cm bred. Det gør, at der er knap så meget at rydde op bagefter, medmindre du sviner naturligt - ligesom mig.


Tag så dine lakker og mal på svampen i den rækkefølge du nu helst vil have på neglen. Enden af svampen er ved dine neglebånd.
Hvis dine lakker ikke er så pigmenterede, så vil jeg anbefale et lag hvid lak under for, at farvene rigtigt skinner igennem.
Lige efter, at du har sponget på din negl med farverne skal du tage en topcoat eller en glimmer lak over for at blande farverne ekstra!


Find et dotting tool eller en hårnål/tandstik til at lave koens ansigt, når din gradient er tør.
Du kan evt. gøre som mig og prøve tegne kohovederne på et stykke papir og ligge klatter af farverne klar.
Du skal bruge sort, hvid og lyserød. Den lyserøde jeg bruger er Essie Splash Of Grenadine.


Sådan ser et kohovede så ud på neglen.
Start med en stor, hvid prik. Tegn en sort streg omkring, to horn og to øre. Derefter to øjne og omridset af mulen.
Udfyld ørene og mulen med den lyserøde lak. Og så er kohovedet færdigt.
Husk nu at lade det tørre helt inden du putter topcoat på!

Lampelys

Blitz

Jeg har ikke "ryddet op" omkring neglene endnu, da jeg foretrækker at gøre det, når jeg er i bad. I får dem at se som NOTD imorgen i naturligt lys, det lover jeg!

Så skal det også lige siges, at jeg med glæde laver en video tutorial, hvis du finder det nødvendigt! (:

4 kommentarer :

  1. Det her vil jeg også prøve!
    Ser flot ud!

    Hugs!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er rigtigt glad for, at du kan lide dem! :D
      Det er også super nemt, men man skal have lidt tålmodighed med køerne (:

      Slet
  2. Jeg tror jeg har vundet din give-away?
    Kan det passe?
    Flotte negle, det skal jeg også prøve! :D

    Hugs

    SvarSlet
    Svar
    1. Jep det passer! :D
      Jeg har kontaktet dig på Facebook (: Så bare send mig din adresse, enten på Facebook eller til mycowpillow@gmail.com

      Slet

TUSIND TAK FOR DIN KOMMENTAR!