torsdag den 20. februar 2014

MINE TANKER OM GALLA ♥︎


Som de fleste andre piger, så glæder jeg mig, som et lille barn juleaften, til galla!

Nu går jeg jo i 3.g, så det er nu, at man må gå all-out. Lang kjole, smukke sko, fantastisk hår og makeup. Jeg skal nok få blandet nogle vilde negle ind i min galla-vision også! Dog er mine tanker og drømme omkring galla nok ikke, som de fleste ville tro.

Jeg ønsker mig nemlig helst en lysegrøn kjole eller en kjole i den vidunderlige fersken/aprikos farve - som i kan se på billederne. Stilen på den fersken/aprikos farvede kjole kan jeg bedst lide, da den lysegrønne kjoles stil virker noget "runway" og "kunst" agtig, hvilket ikke lige er mig. Stort, men enkelt ville være ideelt.

Der er også bare så mange, der vil have opsat hår. Det vil jeg ikke. Jeg vil have langt, løst hår med flotte naturlige og løse krøller. Måske kan jeg overtales til at lave noget halvt opsat, men ikke mere end det! Det er galla, ikke et kongeligt bal. Desuden er vi unge, så vi må godt se bare en smule ungdommelige ud, har jeg ret?

Skoene er det, jeg er aller mest nervøs for. Jeg kan ikke lide udseendet på stiletter. Jeg foretrækker kilehæle eller de chunky og tykke hele. Men hvordan skal man forene det med en galla kjole? Uha, det er jo et dilemma, der skal løses snart. Galla for mig er nemlig i starten af maj!

Så er der alt det med galla partner. Jeg er meget utilfreds med min kjole. Man må ikke have en partner med - det skal altså være en fra skolen. Fedt. Heldigvis har jeg da en bedste veninde, der ville være min partner.. ellers stod jeg nok uden en og havde sikkert for hver en pris undgået at komme til galla.
Jeg er så sur over, at vi 3.g'ere ikke må nyde vores gallaaften, der ellers skulle være så magisk, ja haha.

Derudover koster kjolen bare kassen. Skoene koster kassen. Partybussen, der skal transportere os frem og tilbage, koster kassen. Entré koster penge. Drikkevarer koster penge. Mad koster penge.
For bare en enkelt aften bliver det altså utroligt mange penge!

Hvordan er dit forhold til galla?
Image and video hosting by TinyPic

2 kommentarer :

  1. Kære Katrine-mus:-)

    Det skal nok blive dejlig med Galla på gymnasiet også selv om det ikke er med ens partner.
    Min datter har de skønneste billeder af hende og hendes veninder.
    Hvis du synes det er for dyrt med udstyr til galla, så kan du leje det hele.

    Vi har selv en hel del gallatøj, da vi har brugt det i andre forbindelser, men skal du kun bruge kjole, sko, diadem osv. den ene gang, så bliver det jo dyrt.
    Prøv at google leje af festtøj:-)

    Hilsner fra Marias mor
    Tina
    http://www.mariahoffbeck.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske, måske ikke.
      Jeg går ikke på et specielt godt gymnasium, så det er knald eller fald i den situation. I hvert fald glæder jeg mig til at danse lanciers! :)

      Selvfølgelig kan man leje det hele, men det er utroligt svært at finde noget i min størrelse i forvejen.

      Slet

TUSIND TAK FOR DIN KOMMENTAR!