onsdag den 23. april 2014

MIN ENORME BEGEJSTRING VED SLOTSSØEN I HILLERØD


Skærtorsdag brugte jeg i Hillerød med Alexander. I kan nok forestille jer, at der ikke var utroligt meget liv, da de fleste butikker var lukket. Dog var været utroligt skønt, så de fleste havde samlet sig omkring slotssøen.
Jeg elsker virkelig, når Alexander tager mig med ned til søen. Jeg har et eller andet med vilde fugle. Jeg flipper helt ud, hver eneste gang, jeg ser dem. Jeg peger og stopper op for at kigge på den. De fascinerer mig simpelthen bare så meget.

Derfor er jeg utroligt heldig, at Alexander ligefrem vil tage mig med ned til en sø, hvor det bare vrimler med blishøns (dem fik jeg godt nok ikke et billede af), ænder og svaner. Det tager altid en evighed og tusind billeder, før vi kan komme videre. Men han ser nu ud til at nyde det.. bare en lille smule i hvert fald. Det er nok mere det, at jeg er glad, end fuglene han nyder.

Det var også en skøn oplevelse at få lov til at komme så tæt på svaner. De var helt fredelige. Ikke en eneste gang prøvede de at gå til angreb, som svaner nu engang plejer at gøre. Billederne er taget uden zoom, så det siger lidt om, hvor tæt på, de rent faktisk var. Hvis jeg havde strukket armene helt ud, kunne jeg have rørt den ene. Jeg snakkede om svanerne resten af dagen!

Er jeg den eneste, der har det sådan med vilde fugle?
Image and video hosting by TinyPic

6 kommentarer :

  1. Jeg synes mange af dem er smukke, men jeg er virkelig bange for svaner :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er virkelig ærgerligt at være bange for svaner.. selvfølgelig kan de godt være nogle ret "agressive" dyr.. men de er også virkeligt smukke, og så ser deres halse utroligt bløde ud! :)

      Slet
  2. Jeg er ikke så vilde med fugle, da jeg nemt bliver angst og får det ubehageligt, da jeg har svært ved at de kommer tæt på en :-) dog er ænder og svaner nogle rigtig smukke dyr og jeg elsker at kigge på dem, bare de ikke kommer tæt på mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan har jeg det til gengæld med virkelig mange andre dyr.. men fugle elsker jeg :) Måske fordi jeg også gerne vil kunne flyve? Haha :P

      Slet
  3. Jeg bor selv i Hillerød og nyder det område! En 1 ½ år arbejde jeg et sted i byen så jeg skulle cykle igemmen slottet, og rundt om den ene sø, og jeg fik godt nok taget mange billeder af fugle i den tid. Både om vinteren og om sommeren. Jeg synes at dine billeder er vildt smukke! er det et mobil kamera du har brugt? :)

    Ps sjovt at læse om en der har været i den by jeg bor i. Det sker ikke så tit synes jeg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må være så dejligt at tage sådan en tur før og efter arbejde! :)
      Tusind tak for rosen, og ja, det er min mobil, jeg har brugt til at tage billederne med. Jeg har en iPhone 5, men har nu alligevel rettet lidt ved hjælp af picmonkey.com..

      Det er altid sjovt at læse om ens egen by :) Så føles verdenen lidt mindre..

      Slet

TUSIND TAK FOR DIN KOMMENTAR!