torsdag den 18. september 2014

"INSURGENT" AF VERONICA ROTH

*Læs kun videre, hvis du har læst Divergent*
"Insurgent" (Divergent #2) af Veronica Roth, fra forlaget HarperCollins, udgivet i 2014 (originalt udgivet i 2012).

Tris overlevede det brutale angreb på hendes familie og tidligere hjem, Abnegation. Dog betale hun en forfærdelig pris for hendes overlevelse.
Nu kæmper hun med indre dæmoner og skyld, imens hun ihærdigt prøver at acceptere hendes nye fremtid og langsomt bliver mere og mere hensynsløs.

Men hvis hun vil afække sandheden om hendes verden, må hun være stærkere end aldrig før, for der venter hende kun flere valg og ofringer.

"I have done things I can't take back. and they are part of who I am."

Puha. Endnu en bog som jeg havde utroligt svært ved at komme ordenligt ind i. Det tog mig flere måneder at komme igennem de første 110 sider, men derefter gik det godt nok også stærkt fremad med læsningen. Handlingen viklede sine stærke bånd omkring mig og holdt mig fast, indtil sidste side blev vendt.

Det er ikke et litterært mesterværk på nogen måde. Det er young adult fiktion. Det er dystopi. Det er spænding, venskab og kærlighed. Det er også utroligt frusterende til tider, da jeg er lige på kanten til at være for gammel til at kunne identificere mig ordenligt med Tris, og derfor virker hun bare utroligt umoden og ligefrem dum til tider.

På trods af det er der ingen tvivl om, at det er et fedt univers, som Veronica Roth har fået opbygget. I Divergent var der en masse ubesvarede spørgsmål - en del af dem får man nu svar på. Om svarene er tilfredsstillende, kan jeg simpelthen ikke finde ud af.
4 STJERNER
Ønsker du at læse mere om Tris og hendes forunderlige fremtidsverden, så vil jeg klart anbefale dig at læse Insurgent. Er du ikke sulten efter mere, så hold dig fra den, da der er stor chance for, at den kan ødelægge din oplevelse med Divergent.
Image and video hosting by TinyPic

Ingen kommentarer :

Send en kommentar

TUSIND TAK FOR DIN KOMMENTAR!