onsdag den 11. januar 2012

Rachels Ferie (:

»Kun Keyes ville kunne skrive denne beretning med så megen varme, indsigt, humor og ironi.« 
Alt for Damerne


Titel: Rachels Ferie
Forfatter: Marian Keyes
Sprog: Dansk
Originalsprog: Engelsk
Sidetal: 383
Indbinding: Hæftet
Forlag: Cicero

Rachel Walsh er midt i tyverne, bor i New York og er helt skudt i Luke Costello, selvom han ligner en fra fortiden. Desværre er hun også ret glad for stoffer. Rachel vil ikke indrømme, at det med stofferne er kommet fuldstændigt ud af kontrol. Hendes forældre og bofælle får hende derfor overtalt til at komme hjem til Irland og tvangsindlægger hende. Hun flipper helt ud og gør, hvad som helst for at det ikke vil ske, men da hun høre, at behandlingscenteret Cloisters har haft berømtheder indlagt, tager hun afsted med en illusion om, at det vil være ligesom et kursted.
Rachel bliver grueligt skuffet og vi følger hendes svære rejse fra benægtelse til et helt nyt liv, med en helt ny Rachel.

Jeg nød virkeligt at læse den her bog! Lige fra de første par sider blev jeg hevet ind i Rachels lille univers med kærlighed, sex, stoffer, fester og problemer. Selvom jeg aldrig har oplevet i nærheden af det der sker for Rachel, havde jeg ingen problemer med at leve mig ind i det.
Det er helt fantastisk så livligt sproget er!
Selv det at holde bogen er sjovt. Den er totalt slatten, hvis det overhovedet er muligt at beskrive en bog på den måde, men det er den altså. Du holder den og flop flop flop! Det gør også, at den altid vil være pæn, og ryggen ikke bliver smadret når du åbner den og ligger den i skødet, på bordet.. hvad ved jeg? Selvfølgelig er det muligt at totalt skade den alligevel, du skal bare vride bogen helt op så forsiden og bagsiden siger goddag til hinanden. Dog er det ikke lige noget jeg vil anbefale, da det er så hæsligt!

Vil jeg anbefale bogen? Ja helt klart!
Men inden du hiver mor i jakken og tigger og ber om den, så tænk lige over om du er gammel nok til at sætte dig ind i en 27 årig kvindes liv fyldt med stoffer, sex, mænd, alcohol osv. Jeg ville nok sige en 14 år og op, men det er bare mig, nok ældre.
Du skal heller ikke smutte ud og rive den ned fra hylden, hvis du ikke er til chick-lit, men det har du vel fundet ud af, at det er snart.

Jeg vil give bogen 4,5 stjerner, ud af 5.

Jeg elsker den. Hvad mere skal jeg sige? KØB DEN!

2 kommentarer :

  1. Det må jeg sige, efter at skimme din blog igennem poppede der 2 ord op. bøger og mac ekspert..
    "blev godt nok lokket hertil fordi der stod ægte harry potter nørd :D"
    men en virkelig dejlig blog du har :)

    SvarSlet
  2. Hahah ja det er jeg også, og jeg er jo ikke nået så langt endnu, så bare vent! :D
    Og mange tak (:

    SvarSlet

TUSIND TAK FOR DIN KOMMENTAR!