fredag den 2. maj 2014

"P.S. I LOVE YOU" AF CECELIA AHERN

"P.S. I Love You" af Cecelia Ahern, fra forlaget HarperCollinsPublishers, udgivet i 2007 (originalt udgivet i 2004).

Da Holly's man, Gerry, dør, går hendes liv i stå. Hun kunne ikke leve uden ham. Det hele ændre sig dog, da hun bliver tvunget til at fortsætte sit liv. Med hjælp fra ti breve, som Gerry skrev inden hans død, og en fantastisk gruppe støttende venner og familie lærer Holly dog langsomt at komme over hendes frygt og at le igen. En verden hun aldrig havde troet eksisterede åbner sig langsomt for hende.

"Some times it's about living life one letter at a time."

Det hele lyder jo fantastisk. De af os, der har set filmen, ved også, at det er fantastisk. Desværre levede bogen bare ikke op til de enorme forventninger, jeg havde, nu hvor jeg ivrigt har set filmen flere gange igennem årene.
Hele ideen med Gerry's breve er intet mindre end dårligt og fantasiløst udført. Hun må åbne et brev hver måned. Det er stort set det eneste bogen handler om, indtil du når til slutningen - men jeg vil ikke spoile jer!

Derudover er Holly bare en død irriterende kvinde. Hun gør på ingen måde tingene lettere for sig selv, og nægter at se fornuften i at snakke om hendes problemmer. Holly træffer altid forudsigelige valg - ja, hele bogen er forudsigelig - ikke kun Holly's valg.

"Life is for the living, she realises - but it always helps if there's an angel watching over you."

Nu skal det ikke lyde som om, at jeg havde hvert eneste øjeblik med den her bog. Det gjorde jeg nemlig ikke. Når man først har fået stavet sig langsomt igennem den første halvdel, så skrider handlingen fremad, og bogen bliver pludselig hjertevarm og lidt mere spændende.

2 STJERNER

Jeg er glad for, at jeg kun gav ti kroner for den et sted i København, hvor man kunne købe brugte bøger. Derfor vil jeg foreslå jer, der ønsker at læse "P.S. I Love You" at finde den i en gratis e-bog udgave på nettet.
Image and video hosting by TinyPic

2 kommentarer :

  1. Synes du skulle prøve at læse nogle af Cecelia Aherns andre bøger, jeg har efterhånden læst en del og de er rigtig gode. Dem kan jeg virkelig anbefale - især ''Dagbog fra imorgen''
    Er forresten vild med din blog og dine anmeldelser! :)

    Knus www.kittchristinaolsen.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også læst en hel del af hendes bøger :) En af mine yndlingsbøger er Hvor regnbuer ender. Den er så sød og bringer tårerne frem hver gang, jeg læser den. Dagbog fra imorgen har jeg også læst, men jeg synes ikke, at den var helt lige så god, da der er mange løse ender og spørgsmål.

      Tusind tak for rosen, det gør mig virkelig glad! :)

      Slet

TUSIND TAK FOR DIN KOMMENTAR!